close
ویزای ایران
PBL

Home
نرمالیته
نرمالیته

درباره سایت ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی به شما بازدیدكنندگان عزیز، این سایت متعلق به هیچ سازمانی نمیباشد و هدف از تشکیل این سایت گردآوری اطلاعات پایه و مورد نیاز برای دانشجویان رشته شیمی کاربردی می باشد . میل های سایت برای برقراری ارتباط omid.alaedin@hotmail.com منتظر نظرات و انتقاد های شما هستیم . .

تماس با ما

ارسال پیامک

تبلیغات

موضوعات

شیمی شیمی آلی شیمی تجزیه شیمی فیزیک شیمی معدنی شیمی صنعتی شیمی عمومی شیمی نانو شیمی پلیمر تجزیه دستگاهی زبان تخصصی شیمی آموزش شیمی خواص مواد غذایی شیمی رنگ شیمی نفت خوردگی شیمی دارویی فیتو شیمی شیمی آلی فلزی اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی شیمی آب الکتروشیمی عناصر جدول تناوبی شیمی هسته ای کارگاه شیشه گری مواد معدنی دانلود نرم افزار شیمی دانلود کتاب شیمی دانلود مقالات شیمی جزوات شیمی و پیام نور اطلاعات فنی و حفاظت ایمنی مواد کنکور و المپیاد امتحان نهایی عکس های شیمی اخبار علمی اخبار شیمی مقالات ترجمه شده توسط نرمالیته بیوگرافی شیمیدانها گرایش های رشته شیمی بیماری ها پرسش و پاسخ متفرقه مجله تصویری فلش بک آزمایشگاه گزارشکار های آزمایشگاه شیمی عمومی وسایل آزمایشگاهی گزارشکار های آزمایشگاه شیمی آلی گزارشکار های آزمایشگاه شیمی معدنی گزارشکار های آزمایشگاه شیمی فیزیک گزارشکار های آزمایشگاه شیمی تجزیه گزارشکار های آزمایشگاه فیزیک گزارشکار های آزمایشگاه تجزیه دستگاهی مواد شیمایی آلی هیدرو کربنهای ساده هیدروکربنهای نیتروژن دار هیدرو کربنهای اکسیژن دار کلیپ های شیمی کلیپ های آموزشی آزمایش های جالب شیمی

آمار سایت

کل مطالب : 800
کل نظرات : 971
تعداد اعضا : 10670

آمار بازدید
بازدید امروز : 3,675
باردید دیروز : 6,063
ورودی امروز گوگل : 815
ورودی دیروز گوگل : 1502
بازدید هفته : 27,746
بازدید ماه : 52,824 نفر
بازدید سال : 1,598,935
بازدید کل : 5,442,919
..... افراد آنلاین .....


دوستان ما

    اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز اف تمز

ویژه ها



آخرین ارسال های انجمن

آخرین ارسال های انجمن

PBL

is intended to teach significant content. Goals for student learning are explicitly derived from content standards and key concepts at the heart of academic disciplines.

requires critical thinking, problem solving, collaboration, and various forms of communication. To answer a Driving Question and create high-quality work, students need to do much more than remember information. They need to use higher-order thinking skills and learn to work as a team. They must listen to others and make their own ideas clear when speaking, be able to read a variety of material, write or otherwise express themselves in various modes, and make effective presentations. These skills, competencies and habits of mind are often known as “21st century skills,” because they are prerequisite for success in the 21st century workplace.

requires inquiry as part of the process of learning and creating something new. Students ask questions, search for answers, and arrive at conclusions, leading them to construct something new: an idea, an interpretation, or a product.

is organized around an open-ended Driving Question. This focuses students’ work and deepens their learning by framing important issues, debates, challenges or problems.

creates a need to know essential content and skills.Project Based Learning reverses the order in which information and concepts are traditionally presented. A typical unit with a “project” add-on begins by presenting students with knowledge and concepts and then, once gained, giving students the opportunity to apply them. Project Based Learning begins with the vision of an end product or presentation. This creates a context and reason to learn and understand the information and concepts.

allows some degree of student voice and choice. Students learn to work independently and take responsibility when they are asked to make choices. The opportunity to make choices, and to express their learning in their own voice, also helps to increase students’ educational engagement.

includes processes for revision and reflection. Students learn to give and receive feedback in order to improve the quality of the products they create, and are asked to think about what and how they are learning.

involves a public audience. Students present their work to other people, beyond their classmates and teacher – in person or online. This “ups the stakes,” increasing students’motivation to do high-quality work, and adds to the authenticity of the project.

If we are serious about reaching 21st Century educational goals, PBL must be at the center of 21st Century instruction.  The project contains and frames the curriculum, which differs from the short "project" or activity added onto traditional instruction.  PBL is, "The Main Course, not Dessert."

 

Why use PBL

Students gain a deeper understanding of the concepts and standards at the heart of a project. Projects also build vital workplace skills and lifelong habits of learning. Projects can allow students to address community issues, explore careers, interact with adult mentors, use technology, and present their work to audiences beyond the classroom. PBL can motivate students who might otherwise find school boring or meaningless.


 

How is PBL used

Some teachers use PBL extensively as their primary curriculum organizer and instructional method. Others use PBL occasionally during a school year. Projects vary in length, from several days to several weeks or even a semester. PBL can be effective at all grade levels and subjects, and in career/technical education, afterschool and alternative programs.


 

نظرات

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تگ ها